Hvad er psykologisk tryghed? Psykologisk tryghed er en fælles overbevisning om, at det er ok at tage chancer, udtrykke egne ideer og bekymringer, at stille spørgsmål og indrømme fejl – alt sammen uden frygt for negative konsekvenser. Amy C. Edmondson er psykolog og professor på Harvard Business School og forfatter til “The Fearless Organization” (eller… Læs mere Fejl med succes
Blog

Vores artikler om arbejdsglæde
Vind en billet til Arbejdsglæde Live! konferencen
Du har nu muligheden for at vinde en billet til vores Arbejdsglæde Live! 2024 konference d. 16. maj 2024 i København. Medledelse Medledelse er et af de 4 undertemaer på vores arbejdsglæde konference, sammen med: Strategisk Arbejdsglæde, Fremtidens arbejdsplads og Fællesskaber (faglige og sociale). Under sessionen om medledelse skal vi høre om fordele og ulemper… Læs mere Vind en billet til Arbejdsglæde Live! konferencen
Sådan udvikler du dit personlige lederskab
Vi ved fra videnskaben, at autonomi og indflydelse på vores arbejdsliv, påvirker vores arbejdsglæde positivt. Studier viser også, at selvledelse har en positiv indflydelse på vores produktivitet og kvaliteten i vores arbejde. Men når vi får frihed og mere ansvar, stiller det også nye krav til os som medarbejdere. Vi skal tage en masse vigtige… Læs mere Sådan udvikler du dit personlige lederskab
International Day of Happiness 2024
Siden 2012 har den 20. marts været udnævnt til ‘International Day of Happiness’. Dagen har til formål at få mennesker over hele verden til at huske at fokusere på glæden i deres liv. Hvert år udvælges et overordnet tema for dagen og i 2024 er temaet Happier Together – altså: gladere sammen. Happier Together International… Læs mere International Day of Happiness 2024
Mandagstip: Pomodoro-metoden
Hvis du glemmer at holde pauser og har brug for at strukturere din arbejdsdag, er Pomodoro-metoden måske noget for dig. Metoden er en tidsstyringsteknik, der er designet til at forbedre din produktivitet og koncentration, ved at opdele arbejdstiden i kortere intervaller. Med metoden får du de nødvendige pauser du har brug for i løbet af… Læs mere Mandagstip: Pomodoro-metoden
Tjek-ind
Hvis du som leder ønsker en succesfuld organisation, hvor I kan fastholde og tiltrække de rigtige medarbejdere, har du brug for glade og engagerede medarbejdere. Og det starter hos dig! Du skal selv tage ansvar, før du kan forvente det samme af dine medarbejdere. Lederskab begynder med selvledelse. Lederskab begynder med selvledelse Er du selv… Læs mere Tjek-ind
Selvstyrende teams
Den “gamle” hierarkiske ledelsesstruktur, bliver flere og flere steder udskiftet med mere “moderne” strukturer, med mere selvledelse og selvorganisering. Flere organisationer arbejder i stigende grad med selvstyrende teams, som en metode til at give mere autonomi, og derved forbedre præstation, engagement og innovation hos medarbejderne. Disse teams er karakteriseret ved flere kollektive beslutningsprocesser, og er… Læs mere Selvstyrende teams
Hvad smitter du med?
Arbejdsglæde starter hos dig selv. Er du ikke selv glad, er det svært at være med til at skabe den gode stemning på arbejdspladsen. Når du oprigtigt er glad, smitter det af på dine kolleger – for arbejdsglæde smitter. Men hvis du har mistet arbejdsglæden smitter det også – måske endda i endnu højere grad!… Læs mere Hvad smitter du med?
Sig undskyld for dine fejl
Kender du en person der aldrig laver fejl? Eller kan du selv se dig fri for at lave fejl? Nej, vel ;-) Det er menneskeligt at fejle, og vi begår alle sammen fejl. Nogle er små, nogle er større. Pointen med dette mandagstip, er ikke at vi skal lære at undgå at lave fejl. For… Læs mere Sig undskyld for dine fejl
Mikael Kamber glæder sig
Mikael Kamber er ikke i tvivl – han glæder sig! Og han ved lidt om hvad der venter. Den 16. maj er det nemlig niende gang er konferencier på vores Arbejdsglæde Live! konference. Ud over at have ham som konferencier, kan du glæde dig til at opleve fire temaer under hver deres session på Arbejdsglæde… Læs mere Mikael Kamber glæder sig
10 tips til god kommunikation på jobbet
Om du er leder eller medarbejder, så er god kommunikation afgørende for jeres relationer, samarbejde og resultater. Den gode kommunikation på en arbejdsplads er altid respektfuld, åben og konstruktiv. Den bidrager til en sund virksomhedskultur og bidrager desuden til højere arbejdsglæde blandt medarbejdere. Dårlig kommunikation har konsekvenser Når kommunikationen slet ikke er til stede, eller… Læs mere 10 tips til god kommunikation på jobbet
Styrk teamets sammenhængskraft
Har du oplevet et team-samarbejde der bare fungerede? Alt fra en god process med sparring, vidensdeling og god kommunikation var med til at I lykkes med opgaven. Men hvad gør, at nogle teams fungerer bedre end andre, og at de er mere effektive? Spørger du Jody Hoffer Gittell er svaret relationel koordinering – en strategi… Læs mere Styrk teamets sammenhængskraft