Vores artikler om arbejdsglæde

Fejl med succes

Hvad er psykologisk tryghed? Psykologisk tryghed er en fælles overbevisning om, at det er ok at tage chancer, udtrykke egne ideer og bekymringer, at stille spørgsmål og indrømme fejl – alt sammen uden frygt for negative konsekvenser. Amy C. Edmondson er psykolog og professor på Harvard Business School og forfatter til “The Fearless Organization” (eller… Læs mere Fejl med succes

Vind en billet til Arbejdsglæde Live! konferencen

Du har nu muligheden for at vinde en billet til vores Arbejdsglæde Live! 2024 konference d. 16. maj 2024 i København. Medledelse Medledelse er et af de 4 undertemaer på vores arbejdsglæde konference, sammen med: Strategisk Arbejdsglæde, Fremtidens arbejdsplads og Fællesskaber (faglige og sociale). Under sessionen om medledelse skal vi høre om fordele og ulemper… Læs mere Vind en billet til Arbejdsglæde Live! konferencen

Sådan udvikler du dit personlige lederskab

Vi ved fra videnskaben, at autonomi og indflydelse på vores arbejdsliv, påvirker vores arbejdsglæde positivt. Studier viser også, at selvledelse har en positiv indflydelse på vores produktivitet og kvaliteten i vores arbejde. Men når vi får frihed og mere ansvar, stiller det også nye krav til os som medarbejdere. Vi skal tage en masse vigtige… Læs mere Sådan udvikler du dit personlige lederskab

Mandagstip: Pomodoro-metoden

Hvis du glemmer at holde pauser og har brug for at strukturere din arbejdsdag, er Pomodoro-metoden måske noget for dig. Metoden er en tidsstyringsteknik, der er designet til at forbedre din produktivitet og koncentration, ved at opdele arbejdstiden i kortere intervaller. Med metoden får du de nødvendige pauser du har brug for i løbet af… Læs mere Mandagstip: Pomodoro-metoden

Tjek-ind

Hvis du som leder ønsker en succesfuld organisation, hvor I kan fastholde og tiltrække de rigtige medarbejdere, har du brug for glade og engagerede medarbejdere. Og det starter hos dig! Du skal selv tage ansvar, før du kan forvente det samme af dine medarbejdere. Lederskab begynder med selvledelse. Lederskab begynder med selvledelse Er du selv… Læs mere Tjek-ind

Selvstyrende teams

Den “gamle” hierarkiske ledelsesstruktur, bliver flere og flere steder udskiftet med mere “moderne” strukturer, med mere selvledelse og selvorganisering. Flere organisationer arbejder i stigende grad med selvstyrende teams, som en metode til at give mere autonomi, og derved forbedre præstation, engagement og innovation hos medarbejderne. Disse teams er karakteriseret ved flere kollektive beslutningsprocesser, og er… Læs mere Selvstyrende teams

Hvad smitter du med?

Arbejdsglæde starter hos dig selv. Er du ikke selv glad, er det svært at være med til at skabe den gode stemning på arbejdspladsen. Når du oprigtigt er glad, smitter det af på dine kolleger – for arbejdsglæde smitter. Men hvis du har mistet arbejdsglæden smitter det også – måske endda i endnu højere grad!… Læs mere Hvad smitter du med?

10 tips til god kommunikation på jobbet

Om du er leder eller medarbejder, så er god kommunikation afgørende for jeres relationer, samarbejde og resultater. Den gode kommunikation på en arbejdsplads er altid respektfuld, åben og konstruktiv. Den bidrager til en sund virksomhedskultur og bidrager desuden til højere arbejdsglæde blandt medarbejdere. Dårlig kommunikation har konsekvenser Når kommunikationen slet ikke er til stede, eller… Læs mere 10 tips til god kommunikation på jobbet