Vores artikler om arbejdsglæde

DM i “Out of office”

DM i “Out of office” Nu hvor sommerferien er over os, sker det rigtig tit at man sender en mail til nogen og får et svar som det her: Tak for din mail. Jeg er ikke til stede i øjeblikket, men jeg er tilbage mandag den 15.8.2011. Hvis det haster kan du henvende dig til… Læs mere DM i “Out of office”

De dårlige dage på jobbet

Normalt beskæftiger vi os mest med de ting der giver arbejdsglæde, men der er selvfølgelig også en bagside på medaljen og en masse ting, der gør det mindre sjovt at gå på arbejde. Dem skal vi selvfølgelig formindske, men det kræver, at vi ved hvad det er. Derfor har vi sammen med Søndagsavisen og Interresearch… Læs mere De dårlige dage på jobbet

Dagens grin

Hvis nu ens job er at pakke sarier til kunderne i en butik i Indien, så har man to muligheder. Man kan enten tænke “MAND, hvor er mit job bare kedeligt” og få det overstået i en fart… eller man kan gøre sit arbejde med stil, sådan som ham her gør: Det er arbejdsglæde på… Læs mere Dagens grin

Bryd hjælpeløsheden

Erfaring er et gode, og det er noget vi går efter når vi ansætter nye kolleger. Det gælder i hvert fald de gode erfaringer… Studier gennemført første gang i 1967 af psykologerne Seligman og Maier har vist, at mennesker kan lære at være hjælpeløse. Det kan være yderst uhensigtsmæssige erfaringer at have med sig. Det… Læs mere Bryd hjælpeløsheden

Tak for arbejdsglæde

Jeg har lige holdt en workshop for IT-virksomheden Lector i Charlottenlund og de har virkelig taget budskabet til sig og har lavet ugentlige aktiviteter for arbejdsglæden lige siden. De fik bl.a. udleveret vores Tak For Arbejdsglæde Kort, og prøv lige at se, hvad Michael fra Lector skriver: I fredags var jeg ude og køre med… Læs mere Tak for arbejdsglæde

Kunden har IKKE altid ret

Her er et tankeeksperiment til dig: Du har lige betjent en meget utilfreds og ophidset kunde, der kræver en service eller ydelse, som han helt oplagt ikke har krav på. Du har pænt og høfligt og lige efter bogen sagt nej (flere gange) og nu har kunden pustet sig op og forlanger at tale med… Læs mere Kunden har IKKE altid ret

Spørgsmål til konferencen

Der er meget tæt på at være udsolgt til vores konference den 26. maj – der er under 20 billetter tilbage. Har du fået en billet? Så vil vi gerne høre fra dig. Hvad vil du især gerne vide om arbejdsglæde? Hvad vil du rigtig gerne have ud af dagen? Har du nogle udfordringer på… Læs mere Spørgsmål til konferencen

Dagens grin

Har du nogensinde set en baby-pingvin, der bliver kildet? Det har du nu :o)

Udgivet
Kategoriseret som Smil

Dårlig ledelse dræber arbejdsglæden!

Dårlig ledelse dræber arbejdsglæden! Ifølge en undersøgelse lavet af Center for Ledelse, bragt i Børsen 29.april 2011, går det i øjeblikket ned af bakke hvad arbejdsglæde angår. Henrik D. Sørensen fra Center for Ledelse mener at det skyldes, at toplederne under krisen har ansat de forkerte mellemledere – nogle der kunne skabe hurtige resultater. De… Læs mere Dårlig ledelse dræber arbejdsglæden!

Godt begyndt er halv fuldendt

For fem år siden var jeg leder i en frivillig organisation for unge mennesker. Formålet med organisationen er at give unge mennesker udviklingsmuligheder, og jeg var meget ambitiøs med hvad gruppen på circa 35 engagerede personer kunne skabe af spændende projekter og kurser. På grund af særlige regler kunne jeg kun have ansvaret i 12… Læs mere Godt begyndt er halv fuldendt