Så har vi allerede solgt de første 100 billetter til vores næste arbejdsglædekonference, som foregår den 17+18 maj i København. Og det er ikke så mærkeligt, for vi har 12 HELT fantastiske internationale talere på i år. Se hele programmet her.
Blog

Vores artikler om arbejdsglæde
Arbejdsglædeshoppen – levering omkring påske
Har du planer om at købe nogle af vores bøger, spil eller andre produkter i Arbejdsglædeshoppen? Sikke en god ide! :-) Påsken står for døren og derfor har vi lidt længere leveringstid i Arbejdsglædeshoppen. Hvis du laver din bestilling i Arbejdsglædeshoppen senest fredag den 23. marts 2018, kan vi afsende dem med det samme. Bestillinger… Læs mere Arbejdsglædeshoppen – levering omkring påske
Død over MUS-samtalen
Jeg blev interviewet til denne rigtig gode artikel om MUS-samtaler, som kan fortælle at mange danske arbejdspladser enten afskaffer dem eller grundlæggende redefinerer måden de bliver gennemført på. Hvordan gør man det? Her er et godt eksempel fra artiklen: Virksomheden AJOS, der udlejer materiel i byggebranchen, har de valgt helt at droppe MUS. Samtalen var… Læs mere Død over MUS-samtalen
Mandagstip: Sig tak
Hvis du tænker efter, kan du med sikkerhed komme i tanke om en på jobbet der fortjener din tak. En kollega der har hjulpet dig, eller en du er blevet inspireret af, tænk på den sidste person der har lært dig noget nyt, måske kan du komme i tanke om en der har støttet dig… Læs mere Mandagstip: Sig tak
Taknemmelighed gør os gladere
Taknemmelighed gør os gladere Forskning gennem mange år viser at taknemmelighed er nøglen til velbefindende. Taknemmelighed gør os både gladere, sundere og så styrker det vores relationer, bl.a. fordi det hjælper os til at se hvordan vi har fået støtte af andre. Kan det virkelig være rigtigt, spørger du måske. Og hvad er forskningen bag… Læs mere Taknemmelighed gør os gladere
31. Marts er International Sig-Op-Dag
Alt for mange mennesker bliver alt for længe i jobs de ikke er glade for. Det kan ødelægge både arbejdsglæden, karrieren, privatlivet og helbredet. Nogle gange er den bedste løsning at sige op! Vi vil gerne hjælpe de mennesker der er groet fast i jobs, der ikke gør dem glade – så vi har derfor gjort 31. marts… Læs mere 31. Marts er International Sig-Op-Dag
Mandagstip: Løs et problem
Alle har problemer på jobbet. Den perfekte arbejdsplads eller det problemfrie job findes ikke. Det er utroligt vigtigt at man kan få løst de problemer der er. Arbejdsglæde kan skabes på to måder – der begge er lige vigtige: 1 Ved at gøre mere af det som gør os glade 2 Ved at gøre mindre… Læs mere Mandagstip: Løs et problem
Husker du at værdsætte dine medarbejdere?
Husker du at værdsætte dine medarbejdere? I morgen, fredag d 2.marts 2018 har de i USA det de kalder “Employee Appreciation Day“. Det er ikke en officiel dag, men det er altid den første fredag i marts måned. Dagen skal hjælpe ledere med at få opmærksomhed på, om de husker at værdsætte deres medarbejdere, ikke kun… Læs mere Husker du at værdsætte dine medarbejdere?
Sådan skaber John Lewis Partnership arbejdsglæde for 85.000 medarbejdere
Har du nogensinde hørt om John Lewis Partnership? Det har meget få mennesker udenfor Storbritanien, og det er en skam, for JLP har nemlig en fantastisk historie. Det er en britisk virksomhed med 85.000 medarbejdere som driver bl.a. John Lewis stormagasinerne og Waitrose supermarkeder. Virksomhedens formål er helt enkelt at sikre: Alle medarbejdernes glæde gennem meningsfuld… Læs mere Sådan skaber John Lewis Partnership arbejdsglæde for 85.000 medarbejdere
TILLYKKE til de nye Chief Happiness Officers fra 6 lande
Vi er lige kommet tilbage fra USA, hvor vi har gennemført vores seneste Chief Happiness Officer Academy. Det er vores mest intensive uddannelse, hvor vi på 3 dage tager deltagerne dybt ind i teori og praksis omkring arbejdsglæde og deler den viden vi har samlet over de sidste 15 år. Vi holdt akademiet på Scandinavia… Læs mere TILLYKKE til de nye Chief Happiness Officers fra 6 lande
Passagererne er ved at dø… af grin
Det her er noget af det sjoveste, vi længe har set: En stewardesse fra Southwest Airlines giver sikkerhedsinstruktionerne på en måde, så passagererne er ved at dø af grin. DET er arbejdsglæde :)
Længere leveringstid i Arbejdsglædeshoppen
Næste uge er vi i New York hvor vi afholder vores Academy med deltagere fra 7 forskellige lande. Det betyder desværre at vi ikke kan sende bestillinger i Arbejdsglædeshoppen lige så hurtigt som vi plejer. Rent praktisk betyder det at order afgivet efter fredag den 9. februar først bliver sendt mandag den 26. februar.