Regelmæssig feedback

Regelmæssig feedback

Alle ledere bør give løbende feedback til deres medarbejdere. Der er flere fordele at hente ved at give regelmæssig feedback, fremfor at gemme kommentarerne til den årlige MUS-samtale.

Flere og flere store succesfulde amerikanske virksomheder, såsom Accenture, GE, Deloitte, har allerede droppet deres årlige performance reviews og rankings. Man har simpelthen fundet ud af, at det ikke er gavnligt for medarbejdernes motivation og produktivitet at se tilbage på året der er gået. Ofte vil individuelle performancemålinger/rankings i stedet skabe frygt, spidse albuer og intern konkurrence.

Giv regelmæssig og løbende feedback. Det kaldes ‘ledelse’.

Men ved hjælp af regelmæssig feedback kan du i stedet fremme både produktivitet, motivation og ikke mindst engagement – du skal som leder hele tiden hjælpe medarbejderen til at få succes med hans/hendes opgaver. Det kaldes ‘ledelse’.

Ledere skal være dygtige til den løbende dialog med sine medarbejdere, og til at kommunikere retning og mål og ikke mindst mening. Som leder er det vigtigt også at kommunikere “hvorfor” og naturligvis selv gå forrest – i handling og ikke kun med ord.

Så dette ledertip er såre simpelt: Giv løbende feedback (når tingene sker) og aftal opgaver og handling udfra denne.

Relaterede artikler:

Vores ledertips er enkle, simple og ikke mindst effektive ting du kan gøre for at øge din og dine medarbejderes arbejdsglæde.  Når du bruger vores ledertips på din arbejdsplads, vil vi rigtig gerne høre om det – skriv en kommentar herunder og lad os vide hvordan det gik. Se alle vores ledertips her 

Skrevet af Arlette Bentzen

Arlette er certificeret i positiv psykologi og har mange års erfaring som underviser og foredragsholder og har været en del af Arbejdsglæde nu siden 2010. Arlette får arbejdsglæde af at flytte mennesker og når der opstår ny energi hos den organisation hun har arbejdet med.

Skriv en kommentar