Normalt beskæftiger vi os mest med de ting der giver arbejdsglæde, men der er selvfølgelig også en bagside på medaljen og en masse ting, der gør det mindre sjovt at gå på arbejde. Dem skal vi selvfølgelig formindske, men det kræver, at vi ved hvad det er.
Derfor har vi sammen med Søndagsavisen og Interresearch gennemført en undersøgelse af dårlige dage på jobbet. Hvad giver os de dårlige dage? Og hvor mange har vi?
Du kan se hele artiklen fra Søndagsavisen her.
De 5 største arbejdsglædedræbere er:
- Travlhed
- Mangel på anerkendelse
- For lidt opbakning fra chefen
- Brok fra kollegaerne
- Langsom eller ustabil it
Undersøgelsen viste også, at 20% af os har flere virkelig dårlige dage på jobbet om måneden – det er alt for mange. Og den mest interessante konklusion er måske, at når vi har det skidt på jobbet, er det jobbets skyld – under 20% giver faktorer udenfor arbejdspladsen skylden.
Hvad tænker du? Hvad stjæler din arbejdsglæde og gør det surt på jobbet?