De dårlige dage på jobbet

Normalt beskæftiger vi os mest med de ting der giver arbejdsglæde, men der er selvfølgelig også en bagside på medaljen og en masse ting, der gør det mindre sjovt at gå på arbejde. Dem skal vi selvfølgelig formindske, men det kræver, at vi ved hvad det er.

Derfor har vi sammen med Søndagsavisen og Interresearch gennemført en undersøgelse af dårlige dage på jobbet. Hvad giver os de dårlige dage? Og hvor mange har vi?

Du kan se hele artiklen fra Søndagsavisen her.

De 5 største arbejdsglædedræbere er:

  • Travlhed
  • Mangel på anerkendelse
  • For lidt opbakning fra chefen
  • Brok fra kollegaerne
  • Langsom eller ustabil it

Undersøgelsen viste også, at 20% af os har flere virkelig dårlige dage på jobbet om måneden – det er alt for mange. Og den mest interessante konklusion er måske, at når vi har det skidt på jobbet, er det jobbets skyld – under 20% giver faktorer udenfor arbejdspladsen skylden.

Hvad tænker du? Hvad stjæler din arbejdsglæde og gør det surt på jobbet?

Skrevet af alexander

Alexander stiftede Arbejdsglæde nu i 2003 og er en af verdens førende eksperter i emnet. Han har skrevet 5 bøger om arbejdsglæde og holdt hundredevis af foredrag i næsten 50 lande.

Skriv en kommentar