Kommunikation er afgørende for dig som leder. Men det er vigtigt at forstå, at ord alene ikke bygger relationer og tillid. Studier inden for ledelsesteori har gentagne gange vist, at ledere, der lever op til deres ord gennem handlinger, skaber større tillid og engagement blandt medarbejdere. For eksempel har forskning i autentisk ledelse fremhævet, at… Læs mere Kommunikation er ikke kun det du siger
Blog

Vores artikler om arbejdsglæde
Hvad er jeres arbejdsglæde-strategi?
En god og ambitiøs arbejdsglæde-strategi, bør lede jeres virksomhed i en klar og målbar retning. Der skal være en rød tråd i strategiens elementer, både i forhold til mål, vision og mission. Hvad vil det betyder for jeres organisation at arbejde ud fra en arbejdsglædestrategi? Vi ved at virksomheder med høj arbejdsglæde, har lettere ved… Læs mere Hvad er jeres arbejdsglæde-strategi?
Mandagstip: Arbejdsglæde er noget jeg gør
Arbejdsglæde kommer af at udføre et meningsfuldt arbejde sammen med gode kolleger. Eller som vi simplificerer det: resultater og relationer. Samtidig er arbejdsglæde også noget vi gør, for vores handlinger kan være med til at give os mere (eller mindre) arbejdsglæde. Bliv opmærksom på dine meningsfulde resultater Har du tænkt over hvilken forskel, det arbejde… Læs mere Mandagstip: Arbejdsglæde er noget jeg gør
Få styr på hvad der giver dig arbejdsglæde
Arbejdsglæde er ikke blot det at være glad på jobbet. Forskning viser, at mennesker, der oplever glæde og mening i arbejdet, ofte har højere generel livskvalitet og bedre sundhed. Så når du trives på jobbet, giver det et boost til din livsglæde og reducerer risikoen for stress, angst og andre helbredsproblemer. Derfor synes vi at… Læs mere Få styr på hvad der giver dig arbejdsglæde
Sådan skaber du nye vaner
Har du nogensinde besluttet dig for at starte en ny god vane, eller for at stoppe en dårlig vane du har? Og er du lykkes lige godt hver gang? Eller har du måske givet efter og givet op inden vanen blev til den faste rutine du ønskede dig? Så er du er langt fra alene.… Læs mere Sådan skaber du nye vaner
Se på kompetencer og virkelyst fremfor dåbsattesten
Det danske arbejdsmarked står overfor en stigende udfordring med at fastholde medarbejdere. Og alligevel kan man opleve at mange seniorer har svært ved at finde nyt job, hvis de bliver ledige. De møder ofte usynlige barrierer, hvor deres mange års erfaring bliver overskygget af fordomme om alder. Frygten for at blive fravalgt alene på baggrund… Læs mere Se på kompetencer og virkelyst fremfor dåbsattesten
Evaluér det der virker
I mange organisationer er der en uheldig tendens til at fokusere på det, der ikke fungerer, og på det, der ikke blev nået. Ofte er vi hurtige til at evaluere fejl og mangler, men glemmer at sætte tid af til at reflektere over de succeser, vi har opnået. Ved at lære af det, der virker,… Læs mere Evaluér det der virker
Mandagstip: Husk tre gode ting fra dagen
Hvad husker du typisk bedst fra din arbejdsdag? Er det papirstoppet i printeren der gav dig frustration fordi du skulle bruge det print nu – eller er det den hjælpende hånd din kollega gav dig, der gjorde at du nåede det hele til tiden? Dit sind husker de dårlige oplevelser bedst De fleste af os… Læs mere Mandagstip: Husk tre gode ting fra dagen
Fordelene ved nye generationer på arbejdsmarkedet
Samfundet udvikler sig løbende – og hvor vi tidligere havde én familieform, få arbejdsformer og ét arbejdssted, har vi nu mange familieformer, mange arbejdsformer og flere arbejdssteder. På arbejdspladsen er der også flere forskellige konstellationer. Arbejdsmarkedet i dag består af flere forskellige generationer, der hver bringer deres unikke værdier, præferencer og erfaringer til bordet. Det… Læs mere Fordelene ved nye generationer på arbejdsmarkedet
Mandagstip: Sådan er du sammen med kollegerne, når I ikke er sammen
Arbejder du på en arbejdsplads hvor du og dine kolleger, ikke altid befinder jer samme sted på samme tid? Det er blevet mere normalt med virtuelt- og hybridarbejde og fleksibiliteten med muligheden for hjemmearbejde. Men når vi ikke ser vores kolleger jævnligt på arbejdspladsen, kan relationerne vi normalt skaber – når vi eksempelvis mødes ved… Læs mere Mandagstip: Sådan er du sammen med kollegerne, når I ikke er sammen
AI – din nye bedste ven eller værste fjende?
Vi kan ikke tale om fremtidens arbejdsplads uden at nævne AI. Det vil påvirke os alle – uanset hvilken branche eller faggruppe vi tilhøre. Det er vigtigt at vi forbereder os, så AI bliver en fordel i vores arbejdsliv, og ikke en udfordring. Når vi bruger AI på den rigtige måde, hjælper det os med… Læs mere AI – din nye bedste ven eller værste fjende?
Fremtidens arbejdsplads – på distancen
Fremtidens arbejdsplads handler ikke kun om, hvordan vi arbejder, men hvor og hvornår vi arbejder. Hybridarbejde er et skridt i retning af en mere menneskecentreret arbejdsplads, hvor fleksibilitet, tillid og teknologi går hånd i hånd. Det er en arbejdsform, der kan fremme både trivsel og produktivitet – men kun, hvis vi tager udfordringerne alvorligt og… Læs mere Fremtidens arbejdsplads – på distancen