20. november 2019, København: Arbejdsglæde-ambassadør

Arbejdsglædeambassadør
Dette kursus er for dig der vil gøre en forskel på din arbejdsplads. Vi sætter fokus på arbejdsglæde og hvordan du kan være med til at tage ansvar for at skabe mere arbejdsglæde – for dig selv og for dine kolleger. Naturligvis med en masse konkrete redskaber,
du kan bruge bagefter.

Om dagen
Vores kursus er baseret på den nyeste forskning og viden om arbejdsglæde. Det bliver inspirerende, sjovt, håndgribeligt og brugbart. I løbet af dagen veksler vi mellem oplæg, dialog, refleksionsøvelser og gruppearbejde.

Du vil som arbejdsglædeambassadør gå fra dagen med:

  • Ny viden og inspiration
  • Redskaber du kan bruge til at skabe mere arbejdsglæde
  • En idébank med arbejdsglædeinitiativer
  • En plan for hvad du vil gøre – både for din egen og dit teams arbejdsglæde
  • Energien til at skabe en endnu gladere afdeling/arbejdsplads

Deltagere på vores tidligere åbne internationale kurser sagde bl.a.:

Det var uden tvivl det bedste seminar jeg nogensinde har været til (og jeg har været til mange). Det var perfekt organiseret, viste den seneste forskning, gav praktiske strategier og havde mange meningsfulde praktiske aktiviteter.

– Danielle Forth, Canada

Efter seminaret kom jeg tilbage til min organisation fuld af ideer og planer for hvad der skulle ske og hvordan og hvornår det skulle gøres.

Jeg har været på masser af kurser i de sidste 20 år, men jeg har aldrig haft så meget klarhed som efter dette seminar. Værdien i forhold til prisen og tiden var kolossal, for hele min organisation med over 100 mennesker, kommer til at nyde godt af det.

– Monika Hilm, Tjekkiet

Tak for et utroligt inspirerende og energisk seminar. Jeg elskede hvert øjeblik.
– Dr Jenny Brockis, Australia

Inden kurset
Inden kurset skal du forberede dig ved at se en 25 minutters video som vi sender til dig.

Efter kurset
Værdien skabes ikke kun på dagen – den skabes i ugerne og månederne efter. Selvfølgelig bliver det et lærerigt, hyggelig og inspirerende kursus, men hvis du ikke aktivt gør noget efter dagen, sker der ikke noget. Derfor skal du være forberedt på at bruge tid og holde fokus på arbejdsglæden i månederne efter. Du får en sparringspartner (fra kurset), som du kan dele erfaringer med.

Agenda:
08:30 Morgenmad
09:00 Introduktion til arbejdsglæde – hvad er det og hvorfor er det vigtigt?
10:30 Pause
10:45 Værktøjskasse
12:30 Frokost
13:15 Arbejdsglæde i travle tider og forandringstider
13:30 Plan for arbejdsglæden
14:30 Pause
14:50 Opsamling plan for arbejdsglæden
15:30 Personlig plan for arbejdsglæden
15:45 Opsummering og afslutning
16:00 Tak for i dag

Hvert punkt i programmet er beskrevet her nedenfor.

Introduktion til arbejdsglæde
Vi starter med et oplæg om arbejdsglæde, med fokus på følgende emner:

  • Hvad er arbejdsglæde?
  • Hvad giver arbejdsglæde – det er ikke hvad I tror.
  • Hvorfor er arbejdsglæde vigtigt for den enkelte ansatte, herunder mindre stress og mere åbenhed, forandringsparathed samt livsglæde.
  • Hvorfor er arbejdsglæde den vigtigste faktor for virksomheden, herunder lavere sygefravær, bedre kommunikation og samarbejde.
  • Arbejdsglæde er noget vi gør – og alle er med til at skabe den.

Arbejdsglæde værktøjskasse
Hvordan kan deltagerne i praksis skabe mere arbejdsglæde for sig selv og ikke mindst for andre. Det er ikke deres ansvar at gøre andre glade, men de kan sætte initiativer i gang der spreder arbejdsglæde så meget som muligt til så mange som muligt.

Med udgangspunkt i gode cases fra nogle af de gladeste og mest inspirerende arbejdspladser, giver vi konkrete redskaber til arbejdsglæde.

Arbejdsglæde i travle tider og i forandringstider
Mange virksomheder har travlt og har været og vil fortsat komme igennem større forandringer, og det går oftest ud over arbejdsglæden – i hvert fald for en tid. Vi ser på hvordan I kan bevare arbejdsglæden under de betingelser og giver konkrete redskaber og tips. Forskningen viser at glade virksomheder er mere innovative og håndterer forandringer bedre.

Emnerne er:

  • Hvordan påvirker travlhed ofte arbejdsglæden
  • Find balance i arbejdslivet
  • Sæt fokus på de resultater I når, og stress ikke over dem I ikke når
  • Sådan bevarer I de gode relationer i en travl arbejdsdag

Plan for arbejdsglæden
Det kan være svært som er arbejdsglædeambassadør at være alene om at finde på idéer og fastholde forskellige arbejdsglædetiltag. Det er derfor vigtigt, at du går fra kurset med konkrete handlingspunkter, du selv har energi på, tiltag som vil skabe endnu mere arbejdsglæde på din arbejdsplads.

Personlig plan
Du laver en personlig plan for, hvad du vil gøre for arbejdsglæden, så du går fra kurset med mindst en konkret ting, du vil gøre for din egen arbejdsglæde.

Pris
DKK 4.800 ekskl. moms per deltager – køb din billet her

Prisen inkluderer:

  • 1-dags kursus
  • Morgenmad, frokost samt kaffe/the og vand hele dagen
  • Hand-outs med praktiske tips
  • Bogen “52 glade mandage”
  • Alle slides, videoer og materialer

Har du brug for en faktura via EAN? Ikke noget problem – send en mail med jeres faktureringsdetaljer til patricia@arbejdsglaedenu.dk.

Vær opmærksom på:

For at deltagerne på seminaret får størst udbytte, gennemfører vi seminaret med minimum 10 personer og maksimum 30 personer. Hele dagen afholdes på dansk.

Vores afbestillingsregler er:
Afbestilling op til 2 måneder før kursusstart: 100% refusion
Afbestilling op til 1 måned før kursusstart: 50% refusion
Afbestilling modtaget derefter refunderes ikke, men billetten kan overføres til en anden person før kursusstart.

Køb din billet her eller nedenfor

Om forfatteren
Patricia spreder arbejdsglæde 'backstage' og holder styr på de administrative opgaver i Arbejdsglæde nu.

Skriv et svar