Sådan skabte WD-40 en milliardforretning med arbejdsglæde

Vi havde mange fantastiske talere på vores konference om arbejdsglæde i juni, men det HELT store hit var Garry Ridge, direktøren for WD-40, der fortalte hvordan de har bygget hele deres kultur op omkring arbejdsglæde og hvordan det har været grundlaget for deres succes. 98% af WD-40s medarbejdere siger de “elsker at arbejde” der og det har resulteret i at de har fordoblet omsætningen over de seneste 10 år og regner med at gøre det igen de næste 10.

Garry delte de vigtigste ting han har lært undervejs, bl.a.:

  • Hvorfor alle ledere skal være “servant leaders”
  • Hvordan et større formål skaber støre engagement
  • Hvordan man finder og spreder de rigtige værdier
  • Forskellen på et “team” og en “stamme” og hvorfor WD-40 hellere vil være det sidste.
  • Hvorfor en virksomheds resultat er direkte koblet til dens fokus på mennesker

Se hele talen ovenfor – den er fantastisk.

Skrevet af alexander

Alexander stiftede Arbejdsglæde nu i 2003 og er en af verdens førende eksperter i emnet. Han har skrevet 5 bøger om arbejdsglæde og holdt hundredevis af foredrag i næsten 50 lande.

Skriv en kommentar