Har jeres virksomhed en lang liste med værdier? Det har I sikkert, men bruger I dem I alt hvad I siger og gør? Afspejler de hvem I er? Tænker ledelsen værdierne i alle beslutninger de tager? Jeg er ret sikker på at svaret på alle spørgsmål er…”nej”. Hos ‘Arbejdsglæde nu’ har vi den holdning, at… Læs mere Værdier skal efterleves
Blog

Vores artikler om arbejdsglæde
Hold fast i arbejdsglæden under og efter ferien
Vi har efterhånden skrevet en del artikler om arbejdsglæde i ferietiden, så nu hvor endnu en sommerferie nærmer sig, kan vi jo passende give dig et lille overblik over dem. Først er der vores artikel med 10 tips til at bevare arbejdsglæden under og efter din ferie. Der er også en artikel specielt til cheferne,… Læs mere Hold fast i arbejdsglæden under og efter ferien
Dagens grin
Indrøm bare, at du også har lyst til at stikke hovedet ud af vinduet, når du kører i bil: Ha’ en glad weekend :o)
YES! Jeg har lavet en fejl
Hvornår har du sidst lavet en fejl, og fået noget positivt ud af det? Jeg vil gerne fortælle om sidst jeg lavede en fejl. I sidste uge var jeg hos en kunde for at holde arbejdsglædeforedrag og spille arbejdsglædepoker. Der var rigtig god stemning og jeg besluttede mig for at overraske en af deltagerne ved… Læs mere YES! Jeg har lavet en fejl
Årets funktionær 2012
Har du en rigtig god kollega, som du synes fortjener at blive belønnet for sin hjælpsomhed og sit engagement? En kollega, der er med til at gøre arbejdsdagen lidt mere munter , som er vellidt og respekteret? Vil du gøre lidt ekstra for din kollega ud over hverdagens små overraskelser? Så kan du indstille ham/hende… Læs mere Årets funktionær 2012
Mandagstip: Spørg til weekenden
Det at skabe arbejdsglæde er ikke altid en større videnskab. Mandagstippet er denne gang ganske enkelt – spørg til din kollegas weekend. Et “har du haft en god weekend?”. Hvis du synes svaret er lidt kort, kan du måske supplere med lidt opfølgende spørgsmål og fortælle om din weekend. Hvorfor? De to primære faktorer der… Læs mere Mandagstip: Spørg til weekenden
Spørgsmål til Arbejdsglæde Live! 2012 konferencen
Så er der kun en uge til vi holder konference om arbejdsglæde. Hvis du er en af de heldige, som har fået billet, så glæder vi os rigtig meget til at se dig. Og vi vil også rigtig gerne høre fra dig. Hvad vil du især gerne vide om arbejdsglæde? Hvad vil du rigtig gerne… Læs mere Spørgsmål til Arbejdsglæde Live! 2012 konferencen
Spørg Alfred Josefsen
Brænder du for dit arbejde? Ifølge Alfred Josefsen bliver passion for arbejdslivet meget vigtigt i fremtiden. Og det har Alfred stået for siden han i 1999 blev direktør for et Irma, der var tæt på afgrundens rand. Med arbejdsglæde som den centrale filosofi er Irma lige siden gået fra succes til succes. Nu forlader Alfred… Læs mere Spørg Alfred Josefsen
Mandagstip: Arbejdsglæde-happening :o)
Hvad kan du gøre for at øge arbejdsglæden på din arbejdsplads? Vi hører ofte at viljen er der, men at det er svært at komme i gang. Denne uges mandagstip kan hjælpe jer med at sprede arbejdsglæde, på en måde så alle bidrager – og på en måde som hjælper med at få sat det… Læs mere Mandagstip: Arbejdsglæde-happening :o)
Flashback: Thyra Frank på Arbejdsglæde Live! konferencen i 2009
Flashback: Thyra Frank på Arbejdsglæde Live! konferencen i 2009 Thyra Frank på Arbejdsglæde Live! 2009 Der har været mange stjernestunder på vores konferencer om arbejdsglæde gennem årene, men et af de største var Thyra Franks indlæg på vores konference i 2009, hvor hun fortalte om ledelse og arbejdsglæde på plejehjemmet Lotte. Thyra har ikke alene… Læs mere Flashback: Thyra Frank på Arbejdsglæde Live! konferencen i 2009
5 sjove, anderledes, fantastiske måder at rose på
Du har sikkert opdaget, at vi er store fans af ros – og det er de fleste danskere nok inderst inde også. Vi er bare ikke særlig gode til at huske, at få rost hinanden. Det er synd, for ifølge en undersøgelse vi lavede sidste år, er mangel på ros og anerkendelse den næststørste arbejdsglædedræber… Læs mere 5 sjove, anderledes, fantastiske måder at rose på
Derfor tror din chef at kritik er bedre end ros. Og tager helt fejl!
Derfor tror din chef at kritik er bedre end ros. Og tager helt fejl! Det er ikke så længe siden jeg holdt foredrag for en stor dansk arbejdsplads som skal være unavngivet her. I arbejdspladsens værdier står der meget om anerkendelse, positiv kommunikation og feedback, men da jeg talte med nogle medarbejdere fortalte de mig… Læs mere Derfor tror din chef at kritik er bedre end ros. Og tager helt fejl!