Slide background

"Mange tak for en helt fantastisk workshop. Der har været SÅ gode tilbagemeldinger på det. Det var høj høj høj klasse."
- Elbek & Vejrup

Slide background

"Vi inviterer med jævne mellemrum spændende og interessante folk ud og holde oplæg i Vertica. Her godt 3 år senere er der dog stadig enighed om, at det enkeltstående oplæg, som har betydet mest, er dit oplæg dengang."
- Vertica

Arbejdsglædeworkshoppen er for afdelinger, teams, projektgrupper eller divisioner på op til 100 personer. Hvis I har et afdelingsseminar eller lignende, er det en super fælles oplevelse, der giver deltagerne noget de med det samme kan se værdien i.

Det er selvfølgelig seriøst og brugbart, men det er også underholdende og sjovt. Vi sørger for at holde deltagernes energi oppe hele dagen.

Formen i workshoppen rummer både indlæg og arbejde i mindre grupper. Der er øvelser undervejs, hvor deltagerne arbejder med udgangspunkt i deres egen situation og kommer med ideer og planer til, hvordan de kan skabe en bedre arbejdsplads sammen. Dermed bliver budskabet endnu bedre forankret i gruppen og deltagerne går derfra godt rustet til at gøre noget ved det.

Deltagernes udbytte

Deltagerne får alt hvad de skal bruge, for at kunne skabe mere arbejdsglæde og bedre resultater efterfølgende:

  • Viden om arbejdsglæde baseret på den seneste forskning.
  • Konkrete redskaber de kan bruge med det samme – flere af dem prøver vi i workshoppen.
  • Energi og lyst til at gøre noget ved det.
  • En fantastisk positiv fælles oplevelse.

Indhold

Den nøjagtige agenda planlægger vi sammen med jer ud fra jeres konkrete behov og ønsker, men her er nogle elementer der kan indgå.

  • Introduktion til arbejdsglæde – et oplæg, der sætter de mest grundlæggende begreber på plads.
  • Arbejdsglædepoker – et fantastisk redskab til at lære sig selv og kollegerne bedre at kende. Læs mere her.
  • Problem-matrix- en konstruktiv øvelse til at identificere de frustrationer der skader arbejdsglæden og hvad man kan gøre ved dem.
  • Poncho – en god måde at træne ros og anerkendelse.
  • Travlhed – hvordan bevarer man arbejdsglæden, når der er for meget arbejde.
  • Forandringer – hvordan undgår man at store forandringer skade arbejdsglæden.
  • Plan for arbejdsglæden – gruppen lægger en plan sammen, så de har noget konkret at tage fat i.

Mere end bare en workshop

I får mere end bare en workshop – vi hjælper jer til at få mest muligt ud af arrangementet og til at følge op på det bagefter.

  • Før workshoppen

    Så snart I booker workshoppen sender vi en bekræftelse, så der er styr på alle de praktiske detaljer som tid, sted, sprog, pris osv.

    Vi tager et telefonmøde, hvor vi spørger ind til målgruppen, virksomhedens konkrete situation og hvad deltagerne særlig gerne skal have med hjem fra arrangementet.

    Vi kan også måle deltagernes arbejdsglæde med et online spørgeskema. Målingen tager kun 2 minutter at udfylde, er 100% anonym og giver os et godt indblik i hvilke styrker og udfordringer I oplever omkring arbejdsglæde. Vi inddrager resultaterne i workshoppen og bruger dem til at målrette indholdet specifikt til jer. Her kan du se et eksempel på arbejdsglædemålingen på dansk og på engelsk.

  • Efter workshoppen

    Dagen efter sender vi materiale hørende til workshoppen, herunder præsentationen, videoer og uddybende artikler. Det er vigtigt at I får sendt materialet videre til alle deltagerne så hurtigt som muligt.

    En uge efter workshoppen tager vi et telefonmøde, hvor vi taler om, hvad I som arbejdsplads kan gøre for at følge op på pointerne fra dagen.

    2 måneder efter workshoppen kan vi måle deltagernes arbejdsglæde igen og se, hvor meget den er steget.

Alt dette er med i prisen for workshoppen.

Praktisk om workshoppen

Antal deltagere: 10-100. Hvis I er flere end 100, så se på vores personaledag.

Varighed: Halv dag (op til 4 timer) eller hel dag (op til 8 timer).

Sprog: Vi kan holde workshops lige godt på dansk og engelsk.

Sagt om workshoppen

“Det gik over al forventning. Jeg kan ikke sætte fingeren på noget som kunne have været bedre.”
– Marianne Drolsum, Forwarding manager, COOP Norden

“Gruppen vendte meget hurtig tankerne i positiv retning og nok lige så hurtigt mod sig selv. Der er masser af gode udsagn og tilkendegivelser fra dagen, og det var top professionelt af jer undervejs at fange pointer og udsagn.”
– Per Stiig Nielsen, SSO Operations & Monitoring Manager, IBM

Priser

I modsætning til alle andre i foredragsbranchen (næsten), skilter vi åbent med vores priser. Det synes vi er mest fair :)

Referencer

Vi har bl.a. holdt workshops for LEGO, Hilton, Shell, Novo Nordisk, DSB, Post Danmark, LEGO og mange, mange andre.

Book os

Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du har nogle spørgsmål. Vi kan med det samme fortælle dig, om vi har en ledig foredragsholder på en given dato og fortælle mere om indholdet og alt det praktiske.